Jewers Doors installeert Swift Doors voor Canberra Metro Depot - Railway Technology

2022-09-04 02:40:08 By : Ms. Betty Zhao

De Australische wederverkoper Max Doors Solutions (MDS) van Jewers Doors heeft de installatie van vier sets Swift-SEW-deuren op het Maintenance Depot voor het lightrailsysteem in de hoofdstad van het land, Canberra, voltooid.Jewers werd in 2016 rechtstreeks benaderd door de in Sydney gevestigde architect Architectus om vouwdeuren te ontwerpen voor de lightrailvoertuigen (LRV's) om het depot in en uit te gaan.Jewers had de ideale oplossing met de Swift-SEW-deur, speciaal ontworpen en op de markt gebracht voor de spoorwegindustrie.Na een gedetailleerd ontwerp nam Canberra Metro Construction in augustus 2017 contact op met Jewers om de deuren te leveren, die werden vervaardigd op het hoofdkantoor van Jewers in Bedfordshire in het VK en het volgende jaar naar Australië werden verscheept.Elke Swift-SEW-deur is geconfigureerd in vier vleugels met twee vleugels die naar elke kant vouwen en vrij van de opening aan de binnenkant van het gebouw vouwen.De panelen zijn 62 mm dikke, geïsoleerde, uit één stuk bestaande composietpanelen met stalen bekleding die worden aangedreven door een krachtige, centraal gemonteerde SEW-aandrijfeenheid.De besturing vindt plaats via een speciaal gebouwd PLC-bedieningspaneel met statusrapportage op afstand en omvormerbesturing voor een uiterst soepele werking.De openingstijd van de deur is minder dan acht seconden en in het geval van een stroomstoring kunnen de deuren eenvoudig met de hand worden geopend met een laag geplaatste ontgrendelingshendel.De veiligheid van de gebruiker is verzekerd met drukgevoelige veiligheidsranden over de volledige hoogte in de voorrand van de deur en fotocellen om te voorkomen dat de deur sluit op een LRV en om een ​​veilige zone rond de deur te creëren.Elk deurblad is voorzien van naadloze, meerwandige EPDM-rubberen afdichtingen over de volledige omtrek om het binnendringen van stof en water te voorkomen.Deuren zijn gepoedercoat om te passen bij de bekledingsgevel en elk blad is voorzien van een dubbel glas gehard glazen zichtpaneel in een thermisch onderbroken aluminium frame om lichtinval en zichtbaarheid te bieden.Een hoge uitsnijding van 500 mm x 580 mm zorgt ervoor dat de deur veilig rond de bovenleiding (OLE) kan worden gesloten.De uitsnijding is bekleed met een diëlektrisch geclassificeerde rubberen laag die is getest tot 30 kVA om het binnendringen van vogels te voorkomen en het binnendringen van stof te verminderen, en de deur is terug naar de structuur geaard met geschikt geclassificeerde aardbindende vlechten.Het onderhoudsdepot is toegankelijk via vier wegen, waarbij elke weg wordt beveiligd door een paar zeven meter hoge Swift-SEW-deuren.Drie van de deuren zijn 4 m breed, terwijl de deur op de vierde weg 5 m breed is om plaats te bieden aan de LRV die de opening op gebogen rails betreedt.Mark Jewers, directeur van Jewers Doors, merkte op: “Het spoor is een bloeiende industrie in Australië en we waren verheugd dat we werden uitgenodigd om het allerbeste van de Britse engineering te leveren voor dit enorm prestigieuze project.“In mijn ervaring waren eerdere depotdeurinstallaties in Australië enigszins agrarisch, en Canberra Metro erkende de voordelen van een eigen Brits product dat was gekocht van MDS, een gerespecteerde leverancier van hoogwaardige industriële deuren in Australië.Jewers werkt al nauw samen met MDS aan verschillende andere spoorprojecten.”Bedankt voor het verzenden van het formulier.Uw aanvraag wordt voorgelegd aan het bedrijf.Bedankt voor het abonneren op Spoorwegtechnologie