Schaeffler introduceert 4-1 elektrische asaandrijving - electrive.com

2022-09-18 05:38:28 By : Mr. Warren Huang

Automotive leverancier Schaeffler presenteerde een reeks elektrische aandrijfoplossingen op het Electric Vehicle Symposium in Oslo.Een daarvan is de 4in1 elektrische asaandrijving, die nog in ontwikkeling is en die Schaeffler beschrijft als het meest uitgebreide aandrijfsysteem voor elektrische auto's tot nu toe.Naast de elektromotor, vermogenselektronica en transmissiecomponenten, die vaak in één component zijn geïntegreerd, omvat het 4in1-systeem ook thermisch beheer.De hoge mate van integratie is onder andere bedoeld om ruimte en gewicht te besparen.Bovendien zou het warmtebeheersysteem bijzonder efficiënt zijn, waardoor de elektrische auto verder kan rijden op één batterijlading en ook sneller kan opladen, aldus Schaeffler.Het energieverbruik moet door het gebruik van de aandrijving tot 14 procent worden verminderd – enerzijds door het gebruik van restwarmte en anderzijds dankzij een nieuwe CO2-warmtepomp.Daarnaast worden de kosten ook tien procent lager.Het thermisch beheer van de gehele elektrische aandrijving staat bekend als zeer belangrijk - aangezien de afvalwarmte van de verbrandingsmotor ontbreekt en de aandrijving zeer efficiënt is, is warmte in de elektrische auto een "schaarse en waardevolle grondstof", zoals de leverancier schreef .De warmte is onder meer nodig om het interieur of voor de accu te verwarmen – om de actieradius en snellaadprestaties te optimaliseren.Als er geen beschikbare warmte kan worden gebruikt, moet deze worden opgewekt met energie van de batterij, wat het verbruik verhoogt."Het thermomanagementsysteem heeft een aanzienlijke invloed op de efficiëntie en het comfort van het voertuig", zegt Jochen Schröder, hoofd elektromobiliteit bij Schaeffler.Met de 4in1 E-as "creërt dit een sterk geïntegreerd en compact compleet systeem, dat aanzienlijk minder ruimte nodig heeft dan niet-geïntegreerde oplossingen".Doordat onnodige slangen en kabels vervallen, gaat er ook minder energie verloren in de vorm van warmte."Naast het compacte ontwerp is het grootste voordeel van het 4in1-systeem de geoptimaliseerde interactie van de afzonderlijke subsystemen", zegt Schröder.Tijdens de ontwikkeling houden de ingenieurs rekening met zowel het thermische gedrag van afzonderlijke aandrijfcomponenten, zoals de elektromotor of de vermogenselektronica, als met het meest efficiënte en uitgebreide thermische beheer van het hele voertuig - om bijvoorbeeld afval niet te verdrijven warmte van de elektromotor en vermogenselektronica via een radiator, maar om het interieur te verwarmen.Schröder ziet zowel gevestigde autofabrikanten als start-ups als de doelgroep voor de sterk geïntegreerde aandrijfeenheid.Dit zou de ontwikkeltijd verkorten en kosten besparen voor complexe nieuwe ontwikkelingen van het gehele aandrijfsysteem."Elektrische assen zijn een belangrijk onderdeel van onze strategie voor elektrische mobiliteit", zegt Matthias Zink, lid van de raad van bestuur voor Automotive Technologies bij Schaeffler AG.Naast de sterk geïntegreerde units biedt Schaeffler zijn klanten ook nog steeds afzonderlijke componenten of subsystemen aan – inclusief aandrijfassen met twee of drie subsystemen.Met haar brede portfolio wil Schaeffler de markt van personenauto's tot lichte bedrijfswagens kunnen bedienen.Ook nieuw zijn elektrische starre assen voor pick-up trucks, de zogenaamde Beam E-assen.Het bijzondere van dit 3in1 systeem (elektromotor, vermogenselektronica, transmissie): Ze zijn tot twee meter breed.Schaeffler zal ze in de toekomst aan autofabrikanten leveren, vooral in Noord-Amerika.Volgens de leverancier zijn de eerste bestellingen al binnen.In het persbericht gaf Schaeffler geen prestatiegegevens voor de 4in1 elektrische as en de Beam-asaandrijving.Met rapportage door Sebastian Schaal, Duitsland.Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *Ik heb het privacybeleid gelezen en geaccepteerd *Abonneer u op "electrive today" door hieronder uw e-mailadres in te voeren.Onze nieuwsbrief verschijnt elke werkdag – kort, bondig en gratis.Gemaakt in Duitsland!electrive.com is een nieuwsdienst voor besluitvormers in de elektrische mobiliteitsindustrie.De branchegerichte website bouwt voort op de e-mailbriefing die we sinds 2013 elke werkdag publiceren. Onze mail-out en online service omvatten een breed scala aan relevante verhalen en ontwikkelingen op het gebied van elektrisch vervoer in Europa en daarbuiten.