Lanceringsrapport: Nieuwe Civic e:HEV hybride voltooit Honda's elektrificatie |Eerste rit

2022-08-21 09:29:32 By : Ms. Anbby Zhang

Aandrijving: 184 pk tweeliter turbobenzine, hybrideCO2-uitstoot: 108 tot 114 g/kmHonda's Europese leiderschapsteam beschrijft de nieuwe Civic e:HEV hatchback als "de hybride voor de bestuurder".De auto die de elektrificatie van het Britse assortiment van het merk aangeeft in de aanloop naar een aanval van nieuwe modellen in 2023, is ook een intentieverklaring met betrekking tot zijn toekomstige levering van verbeterde dynamiek.Als zodanig kunnen autodealers een auto van de 11e generatie aanbieden die 31 mm langer en toch 27 mm lager is dan het vorige model, met een achterspoor dat 18 mm breder is en een chassisstructuur die 22% stijver is.Een kunsthars kofferbak en aluminium motorkap besparen gewicht, terwijl de A-stijlen naar achteren zijn verschoven om rake, coupé-achtige afmetingen te accentueren.Het resultaat, zo beweert Honda, is een platform dat perfect geschikt is voor een nieuwe e:HEV hybride aandrijflijn die meer efficiëntie en prestaties belooft dan de uitgaande benzine- en dieselversies met verbrandingsmotor (ICE).De e:HEV-aandrijflijn, die 184 pk en 315 Nm koppel uitstraalt, combineert een tweeliter benzinemotor met directe injectie en een krachtige elektromotor voor een acceleratie van 7,3 seconden tot 100 km/u en een topsnelheid van 180 km/u.Op het internationale lanceringsevenement in Madrid legde Honda Motor Europe technisch adviseur Korato Yamamoto uit dat de nieuwe e-CVT-transmissie van de Civic eigenlijk helemaal geen transmissie is, maar eerder een elektrische regeleenheid die het vermogen van de aandrijflijn meet.De aandrijflijn klinkt ingewikkeld, maar ondanks de onconventionele set-up voelt de Civic natuurlijker aan om te rijden dan welke met CVT uitgeruste auto dan ook die ik heb gereden.De hybride aandrijflijn is verfijnd, de e-CVT bootst het gevoel en geluid van een versnellingsbak met dubbele koppeling na.Om deze illusie te versterken, combineert de e-CVT een vermogensmeter (die de toerenteller vervangt) en Active Sound Control (die het geluidssysteem van de cabine gebruikt) om de visuele en auditieve signalen van een door ICE aangedreven prestatieauto te leveren, met name in de ' Sport' instelling van vier rijmodi.Wat is er eigenlijk aan de hand met de aandrijflijn?De Civic, die voornamelijk wordt aangedreven door de elektromotor, rijdt het grootste deel van de tijd in de elektrische modus in stedelijke omgevingen.Een sterkere acceleratie zorgt ervoor dat de verbrandingsmotor de elektrische kracht genereert die de motor nodig heeft om de voorwielen te laten draaien, waarbij de benzinemotor alleen direct bijdraagt ​​aan de voortstuwing bij hoge snelheden (bijvoorbeeld op de snelweg) of onder zwaardere belasting.Het wegnemen van de noodzaak voor de verbrandingsmotor om de Civic in verschillende scenario's voort te stuwen, resulteert in claims van 56,5 tot 60,1 mpg brandstofverbruik en een CO2-uitstoot van 108 tot 114 g/km over de drie uitrustingsniveaus.Elegance (£29.995), Sport (£30.595) en Advance (£32.995) worden aangeboden wanneer de bestellingen worden geopend.Dit zal naar verwachting in augustus gebeuren (zie Q&A p44), met leveringen in het vierde kwartaal.Honda Finance stelt de Civic beschikbaar vanaf £ 349 per maand op een 6,9% APR, driejarige overeenkomst van 30.000 mijl, inclusief een klantenaanbetaling van £ 5.427 en een Honda-bijdrage van £ 1.000.Een beperkt aantal high-performance Type R-varianten zal ook naar Britse klanten worden gestuurd en als de standaardauto iets te bieden heeft, zouden ze winnaars moeten zijn.Trouw aan Honda's facturering, is de nieuwste Civic boeiender en evenwichtiger dan ooit, terwijl hij uitstekende verfijning biedt en aanvoelt als een auto uit de bovenstaande klasse bij hogere snelheden.Het is een gevoel dat wordt bevorderd door de binnenruimte.De beenruimte achterin maakte indruk, hoewel een koffer van 400 liter (tot aan de raamlijn) op papier kleiner is dan veel rivalen in het C-segment.Honda's modellengamma heeft er altijd eclectisch uitgezien, maar de nieuwe Civic maakt deel uit van de nieuwste drive om wereldwijde producten aan te bieden, wat resulteert in een meer consistent uiterlijk.Er zijn ook opmerkelijke verbeteringen in de cabinekwaliteit.De Civic zet de thema's van de nieuwe HR-V voort en biedt een stijlvolle en tactiele cabine die tot de beste in zijn klasse behoort.Een gaasrooster omspant het dashboard, wekt de indruk van uitgebreide ventilatie en voegt een belangrijk stijlkenmerk toe dat de breedte van de auto benadrukt.Toggle-controllers passen de ventilatieopeningen aan de binnenkant aan.De brede middenconsole van de Civic herbergt met knoppen bediende versnellingshendels en heeft een groot opbergvak voor smartphones aan de voorkant (een draadloze oplader in bepaalde afwerkingen).De Elegance-uitvoering is voorzien van stoffen stoelen, terwijl Sport standaard stof en synthetisch leer combineert en Advance een combinatie van leer en synthetisch leer.Een nieuwe versie van Honda's HMI-infotainment met touchscreen staat bovenaan het dashboard en bevat Apple CarPlay- en Android Auto-smartphoneconnectiviteit.Terwijl Elegance- en Sport-afwerkingen een zeven-inch instrumentenpaneel krijgen, voegt Advance een 10,2-inch aanpasbaar digitaal paneel met een panoramisch zonnedak en een Bose-geluidssysteem met 12 luidsprekers toe als hoogtepunten.Alle Civics zijn uitgerust met het Honda Sensing-pakket van veiligheidstechnologie, inclusief rijstrookassistentie en adaptieve cruisecontrol die tot stilstand in het verkeer werkt.Sonic Grey is de standaard lakoptie, met Premium Crystal Red en Premium Crystal Blue parelmoer afwerkingen, evenals Crystal Black en Platinum White metallics.Na enkele uren met de nieuwe Honda Civic op Spaanse wegen te hebben gereden, is het moeilijk om niet te geloven in de mening van Honda UK-hoofd van auto's, Rebecca Adamson, dat dit een model is met de kwaliteiten die nodig zijn om veroverende klanten te lokken.Of de huidige SUV en EV-domi Het interieur van de Civic tot het beste in zijn klasse behoort, is een plek om te gaan vissen op marktaandeel met een C-segment hatchback blijft ter discussie staan.Maar als de nieuwe Civic een indicatie is van de dingen die van Honda komen, hebben de retailers veel om naar uit te kijken, aangezien hun modellengamma in de zeer nabije toekomst wordt uitgebreid van vier naar negen.Tom is een meermaals bekroonde nieuwsjournalist en redacteur voor het AM-merk van Bauer Media.Zijn rol vereist dat hij op de hoogte blijft van alle branche- en bedrijfsnieuws om verslag te doen van de franchise-autoretailsector en de bredere auto-industrie, terwijl hij assisteert bij het beheer van de productie van het tijdschrift en AM-evenementen.Het toonaangevende evenement in het Verenigd Koninkrijk voor autodealers.Een dag vol inzichtelijke, boeiende inhoud waar Automotive Management LIVE bekend om staat, terwijl het ons publiek in staat stelt om in contact te komen met het volledige scala aan leveranciers van de autodetailhandel, te leren en best practices uit de branche te delen, en te bespreken hoe we ons kunnen voorbereiden op de toekomst van de autodetailhandel.​Ontdek welke functies er in de uitgaven van deze maand en in de toekomst staan© Bauer Consumer Media Ltd Media House, Lynch Wood, Peterborough, PE2 6EA - Registratienummer 01176085AM magazine: Newspress Awards' Automotive Business Publication of the Year 2020