Lamborghini Huracan Tecnica debuteert in New York met STO Power

2022-05-07 00:47:46 By : Ms. Gloria Ji

Het lijkt erop dat Lamborghini maar niet kan stoppen met de Huracan.Het is moeilijk om het bedrijf de schuld te geven, aangezien de gracieus ouder wordende V10-supercar nog steeds zijn mannetje staat ten opzichte van de concurrentie en heeft bewezen een gemakkelijk modulair platform te zijn, gezien de vele iteraties.Vandaag komt er een nieuwe uit met de Lamborghini Huracan Tecnica, de ultieme manifestatie van de belofte van de V10 Lambo om zowel op de weg als op het circuit spanning te bezorgen.De Huracan Tecnica haalt veel van zijn signalen uit de Huracan STO, de baangerichte versie van de V10-aangedreven supercar.In wezen komt de STO zo dicht in de buurt van een raceklare Super Trofeo-raceauto als de wegwetten toelaten.Lamborghini verfijnde dit tot een meer straatvriendelijk pakket, een pakket dat leuk is om op de weg te rijden en net zo gemakkelijk presteert op het circuit.In de Huracan-reeks verdeelt de nieuwe Technica het verschil tussen de baanklare STO en de "normale" Huracan Evo RWD.“De auto is echt de perfecte brug tussen de standaard EVO en de STO.De STO is puur voor het circuit en de EVO is de auto voor dagelijks gebruik”, aldus Lamborghini Chief Technical Officer Rouven Mohr.Hij wordt aangedreven door een atmosferische 5,2-liter V10 – dezelfde die wordt gebruikt in de STO – en levert iets meer dan 630 pk en een koppel van 417 Nm exclusief aan de achterwielen.Het vermogen wordt overgebracht via een zeventraps versnellingsbak met dubbele koppeling en variabele schakelkarakteristieken, afhankelijk van de geselecteerde ANIMA-rijmodus.Het technische deel van de Tecnica is het LDVI- of "Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata"-systeem, dat het dynamische gedrag van de Huracan beïnvloedt.Het coördineert systemen zoals tractiecontrole, koppelvectoring en achterwielbesturing om het gewenste controleniveau te leveren."Je kunt zeggen dat [de Huracan Tecnica] drie verschillende zielen heeft: prestaties, rijplezier en levensstijl", voegde Mohr eraan toe."Strada" is de meest stabiele, dagelijkse rijmodus die alles zo comfortabel mogelijk houdt.Sport maakt de Huracan speelser door het gaspedaal en de versnellingsbak sneller te laten reageren, meer koppelvectoring in te schakelen en de achterwielen meer ruimte te geven voor overstuur voordat ze ingrijpen, waardoor bestuurders een beetje gecontroleerd achterwaarts kunnen glijden.Corsa zet de Huracan in zijn meest serieuze en responsieve modus, waardoor de bestuurder alles krijgt wat de Tecnica te bieden heeft voor een maximale aanval op het circuit.Het gaspedaal voor de output van de V10 is het meest gevoelig en de versnellingen zijn even agressief als snel.Achterwielbesturing, tractiecontrole en koppelvectoring werken overuren om de Huracan alle grip te geven die hij nodig heeft voor warme ronden.“De wegligging is uitstekend omdat je de auto echt onder controle hebt en je echt met de auto kunt spelen.Vergelijk dit met de STO die een scherp baanwapen is en deze auto kan ook prachtig zijn op de baan, maar tegelijkertijd gemakkelijk en soepel te besturen.Als je in overstuur wilt raken, is dat heel gemakkelijk te hanteren”, aldus Mohr."De tractiecontrole wordt min of meer beschreven door de sliphoek en we hebben deze drempel iets verhoogd, zodat je meer slip kunt hebben, afhankelijk van de rijmodus," vervolgde hij."We hebben besloten om de bestuurder echt een hoge mate van vrijheid te geven en vervolgens, met een soepele overgang, de tractiecontrole in te schakelen, omdat het anders gespannen aanvoelt en de beweging onderbreekt."Over heet gesproken, de remmen van de Tecnica worden geleverd met op het circuit geïnspireerd koelbeheer, met koolstofkeramische remmen met speciaal ontworpen koeldeflector en remklauwkanalen.Deze leiden de luchtstroom naar de schijven om de warmte af te voeren, waardoor de temperatuur laag blijft en de levensduur van de remblokken wordt verlengd.Met het vermogen van de Huracan Tecnica om in 3,2 seconden van nul naar 60 te sprinten en zijn topsnelheid van bijna 202 mph, wil je dat die remmen goed en vaak werken.Het exterieur van de Tecnica is niet alleen om hem te onderscheiden van de rest van de line-up.Het herziene ontwerp is bedoeld om aerodynamisch efficiënter te zijn en tegelijkertijd optimaal gebruik te maken van de lichtgewicht techniek, zoals een volledig koolstofvezelkap.Visueel verdeelt het het verschil tussen zijn wegrijdende stalgenoten en zijn track-taculaire STO-tegenhanger.Een nieuwe fascia bevat een luchtgordijn, iets nieuws voor de Huracan.Lagere lamellen van een nieuwe frontsplitter leiden lucht door de wielen voor verbeterde koeling en downforce.Tweaks aan het lichaam hebben ertoe geleid dat de Tecnica 2,4 inch langer is dan de Huracan Evo.Het is niet veel, maar aangezien ze allebei nog steeds dezelfde hoogte en breedte hebben, zijn de extra centimeters voldoende om de Tecnica er compacter en breder uit te laten zien.Er is ook veel werk gestoken in het opnieuw ontwerpen van de achterkant van deze specifieke Huracan, wat verschillende voordelen heeft opgeleverd.Verbeterd zicht door de notoir smalle achterruit is een welkome afwisseling, al is het maar een paar graden extra.De eerder genoemde motorkap van koolstofvezel bedekt de motor, terwijl de nieuwe achterbumper een meer geoptimaliseerde luchtinlaat heeft.Twee zeshoekige uitlaatpijpen zijn de zeer luide kersen op deze specifieke taart.Het is allemaal samengetrokken met een nieuwe vaste achtervleugel die de Tecnica 35 procent meer neerwaartse kracht geeft dan de Huracan Evo RWD.De onderkant van de Tecnica heeft een aantal ventrale aero deflectors om de luchtstroom verder te verbeteren.Het hele pakket rijdt op Damiso 20-inch diamantgeslepen wielen met een zeshoekig ontwerp en voorzien van Bridgestone Potenza Sport-banden.Omdat bestuurders hopelijk meer tijd achter het stuur zullen doorbrengen dan alleen maar staren naar alle scherpe exterieurlijnen, heeft Lamborghini het interieur van de Huracan Tecnica tot een omgeving gemaakt die zowel sportief als comfortabel is.In hoogte verstelbare stoelen met harnas veiligheidsgordels hameren zeker op het "sportieve" deel van de dingen, terwijl de opnieuw ontworpen HMI-interface de cockpit tot een uitnodigende plek maakt voor meer dan één persoon.De interface is meestal erg gericht op de bestuurder en heeft een centraal scherm waar passagiers toegang toe hebben, zodat ze entertainmentopties in de rij kunnen zetten en samen kunnen navigeren.Het registreert ook reisgegevens om te delen met vrienden en bevat What3Words spraakopdrachtfunctionaliteit.De HMI is ook in eigen huis gebouwd en is geen overdracht van een van Lamborghini's partnermerken.Tecnica-alternatieven, boven en onder:Apple CarPlay, Android Auto en Amazon Alexa-integratie zorgen voor een meer naadloze overgang van je dagelijkse leven naar je Lambo-exemplaar.Er is ook een duizelingwekkend niveau van maatwerk om uit te kiezen, wat begrijpelijk is voor een auto van dit kaliber.Prijzen en beschikbaarheid moeten nog worden aangekondigd, maar er is een goede gok dat als je het moet vragen, je de Tecnica niet kunt betalen.Het goede nieuws is dat dit geen limited-run model is zoals de STO, dus koop een loterijticket en hoop op het beste.We kijken ernaar uit om achter het stuur te kruipen en met eigen ogen te zien hoe de Tecnica de Huracan-reeks compleet maakt.Ontvang vooraf prijsaanbiedingen voor lokale voorraad.