Volvo Cars en Epic Games werken samen in HMI - Just Auto

2022-07-02 07:38:30 By : Ms. Candy Chen

Volvo onthult strategie voor real-time, 3D automotive HMI waarvan het zegt dat het 'de wereld in de auto brengt'.Een visie over hoe fotorealistische, realtime 3D-content de rol van de in-car Human Machine Interface (HMI) revolutionair zal veranderen, heeft Epic Games en Volvo Cars samengebracht.De onderliggende technologie is Unreal Engine, de visualisatietool die is ontwikkeld door Epic Games en wordt gebruikt om een ​​van 's werelds grootste games, Fortnite, aan te drijven.Unreal Engine draait op de HMI en biedt state-of-the-art graphics naast een groot aantal andere functionaliteit die nieuw is in de auto-industrie, maar zich grondig heeft bewezen in de game-industrie.Heiko Wenczel, directeur automotive van Epic, zegt dat de belangrijkste kenmerken volledige schaalbaarheid voor meerdere gebruikers, snelle tweerichtingsdatacommunicatie van en naar de cloud en geïntegreerde gegevensbeveiligingssystemen zijn.De software van Unreal Engine is ook geoptimaliseerd voor gebruik op een breed scala aan computerplatforms, inclusief apparaten met een relatief laag stroomverbruik, en is dus ideaal voor de strak verpakte, kostengevoelige HMI-hardware die nodig is voor autotoepassingen.“Deze nieuwe relatie gaat niet alleen over het brengen van verbluffende graphics van gamekwaliteit in onze auto's.Het gaat over nieuwe manieren om visuele communicatie te gebruiken om nieuwe technologieën uit te leggen, om nieuwe klantwaarde te leveren en om de buitenwereld veilig in het voertuig te brengen”, zegt Thomas Stovicek, Head of User Experience bij Volvo Cars."Met zoveel nieuwe ideeën om te verkennen en op de markt te brengen, zijn we ook blij met de voordelen voor de snelheid en efficiëntie van onze HMI-ontwikkelingsprocessen", voegt Stovicek toe.Centraal hierin staat de nauwere relatie tussen ontwerpers en ingenieurs die mogelijk wordt gemaakt door het gebruiksgemak van Unreal Engine.“We hoeven de HMI-functionaliteit niet langer in een tijdrovend iteratief proces te ontwikkelen”, vervolgt Stovicek."De intuïtieve visuele scripting en C++-functionaliteit van Unreal Engine zorgen voor een naadloze workflow van concept tot productie, waardoor ontwerpers en ingenieurs samenkomen in één enkele ruimte waar hun ideeën kunnen floreren."Stovicek benadrukt drie aandachtsgebieden voor zijn team.De eerste is hoe gegevens van externe sensoren moeten worden weergegeven (er zullen er veel zijn rondom elke nieuwe Volvo) om de rijervaring zo veilig mogelijk te maken.Naarmate we naar hogere niveaus van rijhulpsystemen gaan, zal het visualiseren van wat het voertuig ziet en de beslissingen die het neemt een van de belangrijkste manieren zijn om het vertrouwen van de bestuurder op te bouwen.Ten tweede is er een mogelijkheid om geheel nieuwe functies en diensten aan te bieden.Deze kunnen meer waarde creëren uit bestaande gegevens en hardware, bijvoorbeeld door de externe sensoren te gebruiken om de bestuurder te helpen de omgeving rond het voertuig te begrijpen.Of het kunnen volledig nieuwe ideeën zijn, voortbouwend op de ongelooflijke mogelijkheden voor nieuwe functionaliteit die wordt geboden door realtime connectiviteit met de cloud, met andere voertuigen en met infrastructuur.Volvo Cars kijkt nu al naar nieuwe functionaliteit die de komende jaren via over-the-air-updates kan worden gelanceerd, zodat ze beschikbaar worden voor elk voertuig dat is uitgerust met de nieuwe HMI.Ten slotte moet het systeem ervoor zorgen dat terwijl de HMI meer en rijkere informatielagen blijft leveren, de cognitieve bandbreedte van de bestuurder effectief wordt beheerd, waardoor een hoge informatiestroom mogelijk wordt zonder extra afleiding of stress."Dit gaat niet alleen om een ​​goed ontwerp", voegt Wenczel van Epic toe.“Verschillen tussen de werkelijkheid en het display kunnen er bijvoorbeeld toe leiden dat het brein van de bestuurder de kloof moet dichten en het een in het ander moet vertalen.Dit verhoogt de cognitieve belasting en betekent dat de ogen van de bestuurder langer van de weg zijn dan zou moeten.Realtime visualisatie levert een belangrijke bijdrage aan het wegwerken van deze ongelijkheid en een even stressvolle latentie.”Vooruitkijkend erkent Stovicek dat er geen duidelijk beeld is van de toekomst."Zoals het was met de eerste smartphones, weten we niet helemaal zeker waar deze technologie ons zal brengen of zelfs wat onze klanten het meest zullen waarderen", zegt hij."Met Unreal Engine hebben we nu alles in huis om erachter te komen en die nieuwe klantwaarde heel snel in onze auto's te brengen.En dit is wat echt opwindend is aan de toekomst.”De eerste Volvo-auto met Unreal Engine wordt een geheel nieuwe elektrische SUV, die later dit jaar wordt onthuld.Bedankt voor het abonneren op Just Auto