Lamborghini Huracán Tecnica: Racetrack Prowess & Concept Car Styling

2022-05-28 09:52:19 By : Mr. Chang Zhili

Hier presenteren we de nieuwste merken en modellen, vaak voordat ze op de markt komen.We rapporteren ook over andere belangrijke aankondigingen in de auto-industrie.Of je nu op zoek bent naar een nieuwe auto, op zoek bent naar de nieuwste producten of iets wilt om de mannengrot op te fleuren, je vindt onze recensie ervan hier.Onze uitgebreide gidsen bieden advies en inzicht in tal van aspecten van voertuigbezit, waaronder onderhoud, autoverzorging, garantie, accessoires en veilig rijden.Dit zijn wij die over winkel praten en over auto's praten.Soms gaan we de diepte in en analyseren we iets, of we praten over autogeschiedenis of autosport, of misschien geven we gewoon onze mening over iets in de auto-industrie.De Lamborghini Huracán Tecnica is de volgende generatie van de achterwielaangedreven V10-architectuur van de Italiaanse autofabrikant.De naam Tecnica belichaamt de evolutie van de technische bekwaamheid van de auto, volgens Lamborghini, en past mooi tussen de Huracán EVO RWD en de baanklare Huracán STO.We denken dat Tecnica de best uitziende Huracán tot nu toe is, en het wordt geleverd met alle lekkere mechanische tovenarij waar we van zijn gaan houden in Lamborghini's best verkochte model tot nu toe."De Huracán Tecnica verenigt Lamborghini's ontwerp- en technische expertise om de perfecte Huracán te creëren om met plezier te rijden, die even boeiend is tijdens het rijden naar het racecircuit als op de straat zelf", aldus Stephan Winkelmann, voorzitter en CEO van Automobili Lamborghini.Je kunt Tecnica zien als een verzameling lessen die de Huracán EVO RWD en Huracán STO tot de beste rijdersauto's in de geschiedenis van de autofabrikant maakten.Het begint met de atmosferische 5,2-liter V10 van de STO, die dezelfde 631 paarden en 417 lb-ft produceert.van het koppel als voorheen.Uiteraard stuurt de motor het vermogen uitsluitend via een zevenversnellingsbak naar de achterwielen.De Tecnica weegt slechts 3.040 lbs.(1.379 kg) dankzij het ruime gebruik van koolstofvezel carrosseriepanelen, titanium wielbouten, optionele lichtgewicht deuren en standaard koolstof-keramische remmen.Hij schiet van 0 naar 60 mph in 3,2 seconden, slechts 0,2 seconden langzamer dan de Huracan STO (hij weegt ook 89 lbs. meer dan de STO, maar we hebben het hier over een tram, dus dat is prima).Bovendien claimt Lamborghini een vermogen-gewichtsverhouding van 2,15 kg/CV, niet ver van het 2,09 kg/CV-getal van de Huracan STO.Je zou denken dat het niet de slimste zet is om 631 paarden los te laten in een supercar met achterwielaandrijving, maar we leven in een moderne wereld.Het platform van de 2023 Huracán is voorzien van achterwielbesturing (met een directe stuuroverbrenging) voor een betere wendbaarheid en koppelvectoring om grip te behouden en tegelijkertijd de handling te verbeteren.In combinatie met op maat gemaakte afstelling van de ophanging en een bijgewerkt Performance Traction Control System (P-TCS), beweert Lambo dat Tecnica "een sterk gedifferentieerde reactie op elke omgeving biedt."Lambo speelde ook met Tecnica's LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) computersysteem en rijmodi.In de standaard STRADA-modus bieden de motor, transmissie en achterwielbesturing een comfortabelere rijbediening, terwijl de SPORT-modus het schakelen verscherpt en het overstuur van de achterwielbesturing verbetert.Maar in de full-attack CORSA-modus leveren de motor en versnellingsbak baangerichte gasresponsen en bliksemsnelle versnellingswisselingen, terwijl het torque vectoring-systeem prioriteit geeft aan maximale grip.We menen het toen we zeiden dat Tecnica de mooiste Huracán tot nu toe is.Lamborghini liet zich inspireren door de Essenza SCV12 en Terzo Millenia concept car bij het bedenken van de vernieuwde façade van Tecnica, en het resultaat is er een voor in de boeken.Het heeft een opnieuw ontworpen voorbumper met een zwart Ypsilon-ontwerp en ingebouwd luchtgordijn, de eerste voor een Huracán.Er is een nieuwe frontsplitter met open lamellen om tegemoetkomende lucht door de wielen te leiden.De Tecnica is ongeveer 2,4 inch langer dan een Huracán EVO, ondanks dezelfde breedte en hoogte, hoewel de eerste lager en breder lijkt vanwege het herontwerp.Ondertussen zijn we ook verliefd op Tecnica's bijgewerkte achterkant met een nieuw verticaal glazen raam (om het zicht te verbeteren), een opnieuw ontworpen achterbumper met een nieuwe diffuser en prachtige zeshoekige uitlaatpijpen.En in tegenstelling tot de STO doet Tecnica het zonder een gigantische achterspoiler, maar neemt hij genoegen met een nogal subtiele vaste achtervleugel.Volgens Lamborghini biedt de Tecnica 35 procent betere neerwaartse kracht achter met 20 procent minder luchtweerstand dan de Huracán EVO RWD.Om de straatracer-vibe van de Huracán Tecnica af te ronden, is een fantastische set Damiso 20-inch diamantgeslepen wielen (geïnspireerd door de rollen die op de Lamborghini Vision GT zijn gemonteerd) gewikkeld in plakkerig Bridgestone Potenza Sport-rubber.De nieuwe Lamborghini Huracán Tecnica is verkrijgbaar in acht standaard exterieurkleuren en een breed scala aan interieurbekleding.De standaarduitrusting omvat in hoogte verstelbare sportstoelen, een opnieuw ontworpen digitale HMI-interface, Apple CarPlay, Android Auto, Amazon Alexa en verbonden telemetrie via de Lambo UNICA-app.Met de afdeling Ad Personam van Lamborghini kunt u de Tecnica naar wens aanpassen met onbeperkte kleur- en afwerkingscombinaties.De Lamborghini Huracán Tecnica zal tegen het einde van 2022 bij de Amerikaanse dealers aankomen. De autofabrikant heeft de adviesprijs niet genoemd, maar we denken dat de basisprijzen beginnen op te lopen van $ 250.000 tot $ 280.000.Alvin Reyes is columnist van Automoblog en een expert op het gebied van sport- en prestatieauto's.Hij studeerde burgerluchtvaart, luchtvaart en accountancy in zijn jonge jaren en is nog steeds erg gehecht aan zijn voormalige Lancer GSR en Galant SS.Hij houdt ook van gebakken kip, muziek en kruidengeneeskunde.Foto's en bron: Automobili Lamborghini.